piątek, 19 kwietnia 2013

Seat Leon II

Seat Leon - pięciodrzwiowy hatchback zbudowany na płycie podłogowej A Volkswagena, którą współdzieli m.in. z Volkswagenem Golfem, Audi A3 oraz Škodą Octavią. Obecnie produkowana jest trzecia generacja pojazdu..

SEAT León I - sportowa odmiana w wersji hatchback SEAT'a Toledo I generacji. Został zbudowany na bazie Golfa IV przy użyciu wielu części m.in. z Audi A3 oraz właśnie Golfa. Był to najlepiej sprzedający się model Seata, kreowany na bardziej sportowy oraz tańszy wariant Golfa – dlatego jego stylistyka była bardziej agresywna, a zawieszenie zostało usztywnione, aby poprawić właściwości jezdne. Droższe wersje wyposażono także w mocne jednostki napędowe.

Dostępne były silniki: benzynowy, 75-konny 16 zaworowy 1.4, 105 KM 1.6 8v (szybko zastąpiony jednostką z 16 zaworami) oraz dwa warianty 20-zaworowego, turbodoładowanego silnika 1.8 Volkswagena. W niektórych krajach pojawiła się też wersja z jednostką VR6 2.8 o mocy 204 KM. Pierwszy León Cupra (później Cupra R) posiadał silnik 1.8 Turbo osiągający moc 180 KM, pod maską Leóna Cupry R zaś znalazł się 210-konny silnik, później zmieniony przez 225 KM jednostkę. SEAT oferował szeroką gamę silników Diesla TDI, między innymi 150-konną wersję silnika 1.9 TDI Volkswagena, początkowo montowaną w czteronapędowej wersji Cupra 4 TDi, oferowanej jednak tylko przez rok i tylko w niektórych krajach. Później silnik ten znalazł się pod maską serii Evolution, następnie Top Sport, która w końcu została przemianowana na FR (Formula Racing). Słabsze diesle oferowały moc 90, 110 oraz 130 KM. Na niektórych rynkach León oferowany był z napędem na cztery koła, wyposażony w samoblokujące się sprzęgło Haldex pochodzące z VW Golfa 4Motion. Wszystkie silniki o mocy ponad 130 KM wyposażone były standardowo w manualną, 6-stopniową skrzynię biegów.

Oznaczenia silników benzynowych:

AHW – 1.4 16V 75 KM 01/00-05/02 APE – 1.4 16V 75 KM 11/99-05/00 AXP – 1.4 16V 75 KM 06/00-02/02 BCA – 1.4 16V 75 KM 02/02-10/05 AEH – 1.6 8V 100 KM 08/99-10/05 AKL – 1.6 8V 100 KM 11/99-10/05 BFQ – 1.6 8V 102 KM 10/05-06/06 AUS – 1,6 16V 105 KM 06/00-04/01 AZD – 1,6 16V 105 KM 09/00-04/02 BCB – 1,6 16V 105 KM 04/02-06/06 AGN – 1.8 20V 125 KM 11/99-12/03 APG – 1.8 20V 125 KM 06/00-10/05 AJQ – 1.8T 20V 180 KM 03/00-01/01 AMK – 1.8T 20V 209 KM 05/02-05/03 APP – 1.8T 20V 180 KM 08/99-12/00 ARY – 1.8T 20V 180 KM 09/00-04/04 AUQ – 1.8T 20V 180 KM 09/00-10/05 BAM – 1.8T 20V 225 KM 05/03-06/06 AUE – 2.8 24V 204 KM 10/00-07/01 BDE – 2.8 24V 204 KM 06/01-04/04

Oznaczenia silników diesla:

Silniki na pompie wtryskowej (VP): AQM – 1.9 8v 68/75 KM 06/99 – 08/02 ALH – 1.9 TDI 8v 90 KM 05/00 – 10/05 AGR – 1.9 TDI 8v 90 KM 11/99 – 09/02 AHF – 1.9 TDI 8v 110 KM 11/99 – 09/02 ASV – 1.9 TDI 8v 110 KM 10/99 – 10/05

Silniki na pompowtryskiwaczach (PD):

AXR – 1.9 TDI 8v 101 KM 10/05 – 06/06 ASZ – 1.9 TDI 8v 130 KM 05/03 – 06/06 ARL – 1.9 TDI 8v 150 KM 09/00 – 12/05

Liczby na końcu oznaczają początek i koniec produkcji MM/RR

Przód samochodu

Tył samochodu

Wymiary zewnętrzne samochodu:

Poprzednikiem Seata Leona był Seat Ronda !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz